[::Be Yourself::]

="MATI DIJALAN ALLAH LEBIH BAIK MATI DIJALAN RAYA"=

Malaysia Web Hosting, Malaysia Dedicated Server Provider, Malaysia Domain Registration

Monday, January 11, 2010

Tragedi d'phang khor Island..







Tarikh : 10 Jan 2010
Hari : Ahad
Masa : 2.10 ptg
Lokasi : Tepi pantai, Pulau Pangkor.

Semalam adalah hari yang x leh luper utkku.. kejadian budak lemas berlaku depan mate.. Bukan bertujuan utk belagak or menunjuk2 hanya utk bercerita shj.

Ketika itu, cuaca cerah. Sedang aku lepak2 ngan aweks ku tercinta sambil makan cucur udang n cekodok di tepi pantai, ade 2 org budak dtg mendekati kami. Bermain2 pasir pantai. Kemudian kedua-dua beradik tu berlari ke arah pantai, bermain di gigi air. Kami lihat kan shj telatah mereka. Ceria shj. X lame kemudian tibe2 aku perhatikan adik perempuan tu ikut tingkah laku abang dier yang konon2nyer berenang... Dah lame dlm 2-3 minit mcm tu.. hati aku berkate.. "berenang ke tu????" hati mula rase x sedap.. Aku jerit kat abang dier tu.. "adik tu?" Kemudin si abang cuba pergi ke arah adik dier.. kemudian tibe2 terus patah balik pandang ke arah aku.. So, terus aku pergi ke arah budak tu.. Tgk2 rupenye mmg adik dier tgh kelemasan. Air dlm paras lutut jugak la.. Paling aku x leh lupe buih2 keluar dari mulut dier.. aku bertanya diri sendiri.. "Hidup lagi ke ni" Mule cemas. Aku terus picit perut terbalikkan badan dier.. Dan x lame lps tu br kedengaran dier menangis... Aku mule lega.. Bermaksud dier masih bernafas la.. Alhamdulilah.. Terus aku panggil sape mak ayah dier?? Terus muncul kt ctu.. Rupenyer mak dier yg berniaga tepi pantai tu jer.. yg jual cekodok n cucur udang yg kami jamah tu..


Moral of the story, mak ayah tlg la tgk2 anak tu... jgn asik sgt bersembang... Nyawa bkn leh di ganti2.. Subhannallah~


0 Comments:

Post a Comment

<< Home